czwartek, 22 sierpnia 2013

Kabaczkowe kubeczki

Póki sezon trwa trzeba się nim nacieszyć :)

Moja rodzinka ulubiła sobie kabaczkowe kubeczki.

Co jest potrzebne?

A to:
- spory kabaczek (cukinia)
- mięso mielone
- cebula,
- czosnek,
- pomidor
- papryka
- marchew
- natka pietruszki
- ser
- jajko
-przyprawy: czubryca, rozmaryn, sól, pieprz lub inne wg gustu

Składniki mogą się różnić według własnego uznania, może być bez marchwi lub papryki,
ja wrzucałam w sumie wszystko co miałam w kuchni :)

Przygotowanie:

Kabaczek kroimy na szerokie plastry - kawałki, łyżeczką wydrążamy środki, tak by powstał kubeczek z cienkim dnem. Uwaga miąższ z kabaczków zostawiamy ok 1/4 lub nawet 1/3 tego co wydrążyliśmy (najlepiej części bez pestek).


Przygotowanie farszu - cebulę kroimy, marchew ścieramy na tarce, paprykę kroimy w cienkie plasterki lub kostkę, podobnie pomidor, natkę i czosnek, kawałki wydrążonego miąższu również kroimy na mniejsze cząstki.

Na początek podsmażamy na patelni cebulę, potem dodajemy marchew i paprykę, jak się zeszklą to wrzucamy następnie mięso, podsmażamy aż mielone będzie się dzielić i wrzucamy do smażenia pozostałe warzywa (pomidory, kabaczek), pod koniec smażenia wrzucamy czosnek, natkę pietruszki i doprawiamy ziołami według gustu i smaku :)
 

Farszem napełniamy kubeczki z kabaczka (cukinii).


Układamy na blaszce lekko posmarowanej olejem/oliwą.
Skłócamy jajko z jogurtem (śmietaną) oraz przyprawami (pieprz, vegeta, itd) i takim powstałym sosem polewamy farsz w kubeczkach.

Kubeczki zapiekamy w piekarniku aż kabaczek zmięknie (sprawdzam widelcem z boku czy można go wbić czy jeszcze jest mocno twarde) lub też do czasu aż farsz z góry się zarumieni. Na każdy kubeczek kładę plaster pomidora i posypuję je startym serem, podpiekam aż ser się rozpuści.



Zdjęć efektu końcowego nie mam, nie zdążyłam zrobić ;)

Smacznego!


1 komentarz:

  1. polecam cukiniowe łódeczki ;) więcej wchodzi :-D

    ja robię tak : http://idareyoutocookit.blogspot.co.uk/2012/09/odeczki-z-cukinii.html

    OdpowiedzUsuń